zpět

9. 11. 2008 - Broumovsko. Po obědě vykouklo sluníčko a to byl pro mne signál. Zajel jsem si na Hvězdu a prošel se po okolních skalách. Nejprve po modré na Honský Špičák. Tam jsem však nedošel a cca v půlce jsem přešel a vracel se zpět po žluté - Vyhlídková cesta. Zde jsem se kochal pohledy na Broumovsko, Javoří hory, Ruprachtický Špičák a další okolní kopce.

21. 10. 2008 - Potůčky. Dnes jsem měl možnost využít krásné podzimní procházky. Příroda se krásně zbarvila.

5. 10. 2008 - Jestřebí hory Chlívce. Tak jsem po obědě dostal chuť na Olivětín. Padlo rozhodnutí a vyrazil jsem krásnou podzimní přírodoou do Chlívců. Zde je malebná hospůdka. Olivětín skvělí a hurá dom. Jen skoda že se brzy stmívá.

3. 10. 2008 - Jaroměř. Dnes jsem se zastavil v jednom obchůdku v Jaroměři. A tak když už jsem tam byl jsem prošel přes náměstí, kolem kostelíka sv. Jakuba. Cestou jsem viděl, jak Jaroměř vylepšuje pro chodce přechody přes hlavní cestu. Je dostatečně široká a tak uprostřed dělají ostrůvky. Myslím, že to bude mít i docela zpomalovací efekt pro auta - což je dobré. No a po nákupu jsem zašel ještě okouknout park TGM. Zde na mne čekal krásný podzim.

2. 10. 2008 - Javoří hory - Ruprechtický Špičák. Mám Volno, počasí přeje a tak beru auto a jedu směr Heřmánkovice. Zde od kostele Všech Svatých si to štráduji vesnicí směr Javoří hory. Na konci mne čeká točna autobusů a pomalu se dastávám do Krakonošovi rokle. Zde u Mufloní skály jsem je viděl. Dvě samice a jednoho muflona. Než jsem se vzpamatoval a připravil foťák bych je nakreslil, jsou fuč. Pokračuji po Lomnické cestě až narazím na modrou. Zde se vydám směrem k Ruprechtickému Špičáku - rozhledně. Na cestě procházím krásné podzimní lesy, kde se mi otvírají překrásné výhledy do kraje. Když se vyškrábu na Ruprechtický Špičák 881 m, strojím se do bundy s kapucou - na rozhledně fičelo jak o život. Po prohlídce kraje z rozhledny jsem se vrátil kousek zpět po modré a pak jsem začal klesat údolím po žluté mezi Javorovým a Jelením vrchem. Z lesa ven kolem pole a už vidím Kostelík. Nasedám do auta a pomalu odjíždím. Podvědomě jsem zahnul k Meziměstí a zastavil jsem ještě v Ruprechticích u kostela sv. Jakuba Většího. Zde jsem při procházce potkal pána, který mne krásně povídal o Ruprechticích, kostele a nakonec mne ještě provedl po věži se zvonem Jakubem. Děkuji. Večeři jsem si dal v Jetřichově. Dobrá. No a pak už přímo dom. Musím říci: " krásný den".

26. 9. 2008 - Krkonoše. Je pátek, mám dovolenou a jedu do Krkonoš. Start - Horní Mísečky. Nešel jsem červenou a sešel do Špindlerova Mlýna. Pokračuji do kopce po červené až na Luční Boudu. Zde po skvělém obídku a kávičce  jdu po modré podél Bílého Labe až k Dívčí Lávce, dále pokračuji Labským dolem. Zde se mrknu na Labský vodopád, nasměruji na Vrbatovi Boudy a vyrážím. Pomalu se začíná stmívat. Ještě stihnu pohled z Ambrožovi vyhlídky a mažu. Těsně za Vebrovou Boudou na mne čekal západ slunce - nádhera. Po setmění se začali ozývat jeleni a tak jsem zbytek cesty k autu na Horních Mísečkách měl s doprovodem jeleních zpěvů.

19.-21. 2008 - Praha. Zde jen pár foteček z víkendu v Praze. Program byl pestrý až jsem skoro nestíhal fotit. Jedna z akcí bylo vinobraní, ale stejný nápad mělo více lidí a tak tam byla pěkná tlačenice. Jeden z večerů gradoval na Spirituálfestu.

6-7. 9. 2008 - Liberec a Lužické hory. Tak jsem měl příležitost dostat se do okolí Liberce a do Lužických hor. Jako první jsem prošel z Jiřetína pod Jedlovou na Křížovou horu. Krásná křížová cesta. Dále náslodovala rozhledna na Jedlové. Odtud bylo vidět hodně daleko neboť se jedná o nejvyšší horu okresu Děčín s výškou 774 m. Po prohlídce z kopce do kopce a jsem na hradu zvaném Tolštejn. Zde jsem sic měl chuť na polévku ale po setkání s né úplně idealní obsluhou ze sváči sešlo. Večeře byla jinde a ještě následovala vyjížďka na noční Ještěd. Musím přiznat že odtamtud mne fascinoval noční pohled na Liberec. Po odpočinku mi bylo představeno město Liberec. Vzhledem k tomu že jsme tam bloudili v neděli ráno měl jsem štěstí a nepotkával jsem běžně proudící davy lidí. Ještě jednou jsem se dostal za světla pod ještěd a také si kouzek zajel do Kryštofova údolí mrknout na takový malinkaty orloj a dále na Novinský viadukt. Opravdu skvost staveb. No však můžete posoudit sami.

7-10. 08. 2008 - Pálava - Tak jsme se domluvili a hurá na moravu. Ubytování bylo zajištěno v Dolních Věstonicích a odtut jsme podnikali viné cyklostezky s dekustací vína. Počasí bylo akorát. Jeli jsme okolo Nových mlýnů, tak i na druhou stranu do Mikulova. Také jsme stihli projet Lednicko-Valtický areál. Ještě pár památek zbývá, ale to jsme si nachali napříště. Je to tak krásný kraj, že na to jen tak jeden prodloužený víkend nestačí.

1. 08. 2008 - Zatmění - vykouknu z okna kanceláře a jakoby normální den, ale z jiného pohledu již bylo vidět částečné zatmění slunce.

26. 07. 2008 - Svatoanenské zahradní slavnosti Žíreč - Zde je několik foteček nejen ze slavností. Zajel jsem si k Žírči dříve a před začátkem jsem se ještě podíval na Braunův betlém. Pak si prošel okolní lesy. Odpoledne bylo krásně zahájeno mší a pak následoval příval kultůry. Rád bych napsal na něco doporučení, ale vypsla bych prostě všechny učinkující. Jedním slovem kouzelné.

24. 07. 2008 - Eva Henychová - tak byl v Broumově koncert této zpěvačky. Sice jsem měl sebou fotoaparát, ale byl jsem tak krásně vnešen do písní, že jsem ani nefotil. Ale vřele všem doporučuji. Pokud máte zájem, více informací naleznete na: http://www.evahenychova.cz

18.-20. 07. 2008 - activ8 - v pátek odpoledne jsem společně s kamarády vyrazil na Velehrad na setkání activ8. Měli jsme to akorát a přijeli jsme takřa přímo na večerní koncert předkapely. Bylo kolem půl osmé. Hnedle po skvělé předkapele vystoupil SonicFlood. Perfektní. Ani se mi nechtělo po takovém zážitku jít spát. Ráno po snídani jsme viděli pravoslavnou mši a pak jsme mazali do vedlejší dědiny Modrá do Archeoskanzenu. Následoval obídek a hurá na krásný workshop, kde přednášel P. Vojtěch Kodet. Takový nával myšlenek a nových informací ani nepamatuji, kdy jsem obdržel. Už se těším na další možnost setkání s tímto člověkem. Následovalo rozloučení s Velehradem a přejezd do Cetkovic. Zde jsme měli možnost noclehu. Ráno jsme navštívili tamější kostelík , obídek a cestou dom prohlídka hradu Bouzov. Odtud již rovnou za nosem dom.

16.-18. 07. 2008 - Divišov - v práci jsem si domluvil volno a jel se podívat do vesničky jménem Divišov, kde běžela Letní škola Aikida. No hnedle první den jsem po dopoledním cvičení vyrazil do vesnice. Celou jsem si ji prošel a něco málo nafotil. Musím se přiznat, že zde po dlouhé době jsem zažil sprchy pouze studenou vodou. Dobrá otužovací kůra. No a v pátek jsem již necvičil, ale rozloučil se a mazal dom, kde jsem vybalil, zabalil a pokračoval na Velehrad.

12. 07. 2008 - Hvězda - Broumov a zpět. Tak je tu sobotní dopoledne. Po drobnějším zádrhelu jsem měl možnost dojet na Hvězdu. Zde jsem nechal auto a prošel se do Broumova, tam chvilku pobyl v klášterní zahradě a hurá zpět. Pohodová procházka :-)

5. - 6. 07. 2008 - Tak jsem zavítal do Českého ráje. Cestou jsem se stavil podívat na náměstí v Hořicích a pak jsem si ještě prošel Jičín. Zde jsem přechrupkal a ráno jsem vyrazil do Prachovských skal. U vstupu jsem zakoupil mapu a Průvodce pro každého. Ten mne provedl hlavní trasou a tak jsem mohl vidět nejzajímavější místa. Po zdolání tohoto velkého okruhu jsem si již volil cesty sám tak, kde jsem ještě nešel a prochodil jsem tak zbytek nepoznaného. Cestou jsem se stavil na perfektním obídku pod Šikmou věží. Někdo to má projité za cca tři hodiny. Musím se přiznat, že jsem se nemohl od těch krásných skal odtrhnout a strávil jsem tam takřka celý den.

29. 6. 2008 - Tak jsem se dostal do ORLICKÝCH HOR. Velká Deštná, Luisino Údolí, kolem Šerlišského Mlýnu na Masarykovu chatu. Cestou jsem měl chuť a věnoval jsem se více makrům. No něco málo dopadlo lépe něco hůře. Jen to okoukněte a posuďte.

14. 6. 2008 - Cestou Jakuba Haliny. V sobotu jsme vstali o trochu dříve a již v 4:40 jsme byli na startu pochodu. Dohodli jsme se na trase 56 km. Musím přiznat na Snežku jsem se dostal, ale mé nožičky. No musím trénovat, neb příští rok jdeme znova.

7. 6. 2008 - Broumov - víno. Hurá do Broumova na otvírání sezóny. Především na košt vybraných vín. A jak jsem měl možnost, jedno bylo lepší než druhé. Počasí též přálo a tak den byl perfektně strávený.

25. 5. 2008 - Tak jsem si poslechl akordeonový koncert, stavil se na obídek a hurá do Orlických hor. Start Mesarykova chata. Po červené na Vrchmezí a k Olešnici v OH. Cestu zpět jsem bral po cyklotrase pak po modré na Šerlišský Mlýn. Zde jsem již začal koketovat s myšlenkou, zda stihnu západ na Velké Deštné. Takže nezastavovat a hurá do Luisina Údolí. Odtud to jsou již "jen" dva km k rozhledně. Zvedla se však mlha a tak z focení až tak mnoho nebylo. No ale dnešní technika dokáže takřka zázraky. Posuďte.

24. 5. 2008 - Odpoledne mám chvilku česu a tak jsem sedl na kolo a projel si okolí. Počasí, ač na začatku se nazdálo, bylo skutečně skvostné. Zde je jen pár momentů. když jsem zrovna nedupal do pedálů.

24. 5. 2008 - Tento víkend se v Červeném Kostelci konal motosraz. Zde je několik foteček z jejich vyjížďky.

9. - 11. 5. 2008 - Valtice. Tak a je to tu. Jedeme koštovat nové vína. Letos jsme startovali v pátek dopoledne a ještě během pohodového dne navštěvujeme Mikulov. Po prohlídce města a okolí jedeme do Lednice, kde se ubytováváme. Ráno někdo taxikem a někdo pěšo razíme směrem k Valticím. Zde se nám daří obsadit super místa před cimbálem. Ten nám tvořil vinikající kulisu. Koštovali jsme bílé i červené. Musím uznat, co vzorek to jedinečnost. V neděli jsme si krásně prohlédli Lednice, její okolní parky a pak pomalu hurá dom.

4. 5. 2008 - Polsko Szczeliniec - tak mne u obídku napadlo, co kdybych se vydal do zahraničí. A tak jo a autíčkem jsem si dojel do Machovské Lhoty. Odtud jsem již tlapkal po svých a vyběhl si na vyhlídku na Szczeliniec. Jaksi jsem ale přehlédl nějakou chybějící informaci a tak jsem celý Szczeliniec neprošel a seběhl špatnou cestou do Karlów. Zde jsem byl překvapen, co jest tu obchůdečků. No vzhledem k tomu že se čas pomalu posunul k odpoledni, vydal jsem se hledat cestu zpět do Machova. Prošel jsem několik krásně zelených luk, kousky lesů a byl jsem zpět. Nyní již mám záminku ( projít si komplet Szczeliniec) se tam vrátit.

28. 4. 2008 - Kolo - Tak jsem sedl na kolo a rozjel se ze Svatoňovic směr Trutnov a přes Chvaleč, Radvanice zpět do Svatoňovic kde na mne čekalo autííí. Jinak jsem spíše došel, neb jsem si ve všech zablá¨cených cestách tak zničil zadní špalky, že se staly nefunkčními. A tak jsem raději do Svatoňovic seběhl.

13. 4. 2008 - "ŘÍMSKÝ MOST" - nestíhám a tak jen okrajově. Vydařilo se ... mrkněte ...

6. 4. 2008 Kolo - okolí. Tak jsem opět zde. Nyní jsem měl pauzu z důvodu jiného vytížení. Byl u nás po dva víkendy Divadelní festuval, nějaké jarní práce a vše okolo. Až dnes jsem konečně ušetřil trochu času, vzal kolo a jel fotit. Jel jsem Habřinou, přes Žebráckou rokly ke zřícenině hradu ČERVENÁ HORA a odtud udolím do Náchodce a lesem dom. Sice dle Medarda mělo pršet, já  nepotkal ani kapku. Ještě se musím přiznat že je to můj cca druhý letošní výlet na kole. První jsem měl jednoho super odpoledne (v úterý) v tomto týdnu. Byl jsem tak unešen, až jsem takřka zapoměl mačkat foťák.

17. 2. 2008 Rýchory - Již delší dobu jsem měl v plánu se semka podívat. Každý tam již byl a mne ta krása minula? To nemohu tak nechat. Vzal jsem batoh, Žacléř byl můj start. Odtud jsem šel pohodově až na Rýchorskou boudu. Tuto cestu jsem si z mládí trošičku pamatoval, ale jsem rád že jsem si ji připoměl. Na chatě jsem se posilnil čajem a hurá do Dvorského lesa. Je to rezervace a také tak vypadá - kouzlo co přiroda dokáže. Po projití lesa jsem se dostal takřka na konec sjezdovky Prkený důl. Nasměroval jsem se na Trutnov a prošel kolem pevnosti až k lomu. Tady mne příroda opět pohladila na duši. Člověk se snaží, těží a narušuje, ale příroda i přesto si důstojně zachovává svoji krásnou tvář. Cesta Bratří Čapků mne dovedla kolem Vébrovy chaty až do Trutnova. Musím se přiznat měl jsem zde dvě překvápka. Prvé, když se znenadání kousek odemne vyloupl černý kozel a druhé že Vébrova bouda je i zde hluboko v lesích. Na vlakovém nádraží jsem si našel vlak. Jel cca za dvacet minut a tak jsem ještě měl čas sledovat západ. Připadal jsem si jak blázen, neb každý kolem mne chodil někam spěchal a neměl čas zvednout na okamžik oči k nebi, kde se odehrával barevný soboj mezi končícím dnem a přicházející nocí. To byla dokonalá tečka za celím dnem. Nezbývá nic jiného než za tu nádheru pděkovat.

10. 2. 2008 Cesta do Trutnova. Venku vidím sluníčko a v duchu si říkám, jak dlouho může trvat pohodová procházka do Trutnova. Sebral jsem se a šel. Prošel jsem Rtyni, Odolov, Žaltman na Paseka. Odtud jsem to nasměroval na Trutnov. Cesta trvala se zastávkami cca 4,5 hod. Pohoda

3. 2. 2008 Zas byl krásný den. Dostal jsem se do Náchoda, odkud jsem se rozhodl jít domů pěšky. Cesta vede kolem zámku. Neodolol jsem a pokusil jsem pár foteček nejen klasických pohledů na zámek. Posuďte sami.

6. 1. 2008 A máme zde první fotečky roku 08. Dnes, v neděli, jsem se pěšky rozběhl k Boušínu na Tříkralový koncert. Vzal jsem to habřinou. Moje oblíbená cestička nejen pěšky. Několikrát se zde přechází potok. A nyní v čase zimy jsem se zastavil mimo jiné u dvou vodopádů, kde jsem se zdržel a pokoušel se zachytit krásu přírody. Doufám že i Vám přinesou klid, radost a pohodu.